4 Kasım 2013 Pazartesi

pornografinin gündelik yaşamda inşası ve Srpski Film


Bertrand Tavernier'in La Mort in Direct filmi çıplaklığın bile artık prim etmediği bir toplumda ölümün de bir fetişe, bir nevi pornoya (nekrofiliden ayrı olarak) dönüştüğünü gözler önüne seriyordu. Milyonlarca kişinin televizyon ekranlarından birinin yavaş yavaş yaşamının sonuna yaklaşmasını izlemek...
2010 yapımı Srpski Film'i çocuk, hatta bebek pornosundan, öldürme pornosuna, ensest ilişkiden nekrofiliye kadar birçok pornoyu gündelik yaşamın içerisinden, üstelik eski bir porno film yıldızının gözünden, yaşamından irdelemiş bir film. Pornografi, geçen yüzyılda belki de tüm değerleri, dolayısıyla tabuları altüst etmeyi becerebilen devrimci bir fenomendi. Ancak fantezi-fetiş dünyasında kaybolan, yığın içinde sıkışan herkes pornografide bir ifade, çıkış yolu aradı. -2011 yapımı Shame bu durumu ele alan çarpıcı, izlenmeyi hak eden bir film!- 
İkonlar, yani gündelik yaşamın göstergeleri (reklam panoları, televizyon, vs.) arasına serpiştirilmiş pornografi ve fetişizm, eski porno filmi starı Milos'un, yani neredeyse hemen hemen herkesin fantezi dünyasıyla birleştiğinde, aileyi, toplumu, kısacası gündelik yaşamı yeniden sorgulatıyor. Filmin yönetmeni Srdjan Spasojevic içinde yaşadığı toplumu ve değerlerini gözden geçirirken ne 8 MM filmindeki gibi yeraltı suç dünyasının içerisine dalış yapmış, ne de Hostel tarzı bir korku-vahşet saçmalığına bulaşmış. Yöntemi, her gün yollarını, binalarını aşındırdığımız yaşamın nasıl da pornografik bir dünyaya dönüştüğünü/dönüştürüldüğünü kendine has bir gerçeklik anlayışıyla ortaya koymak.     




Milos yarı baygın halde sapkın porno yönetmeninin arabasının penceresinden bir nebze olsun bakışlarıyla soluk almak ister, ancak gündelik yaşamın pornografisi onun karabasanına dönüşmüş gibidir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder