1 Nisan 2014 Salı

Endülüs'te Tarkovski ile 'karşılaşma'


"Aniden çocuğun gözlerine bir parıltı çarpar, lakin bu parıltı karşısında uzun süre sabit kalamaz bakışlar; bir yıkımın coşkulu ritminin birer tanıkları olan bakışlar...Dönüşüm başlıyor. Bir ülke yeniden inşa ediliyor, aynı zamanda ruh da.''

''... Işık bir ortaya çıkıyor bir kayboluyor formu altüst edip yeniden yaratmak için. İluzyon etrafımızı kuşatıyor... Aynalar; tüm olasılıkları yansıtıyor bir anda, fakat hemen akabinde tekrardan gizleniveriyorlar...''


Endülüs'te küçük bir şehrin il halk kütüphanesinde kenara iliştirilmiş bir dergi (daha doğrusu bir bülten) gözüme ilişiyor: Islam Hoy (İslamın Bugünü şeklinde çevirebiliriz kanımca). İspanya'da, özellikle de Endülüs'te yaşayan müslüman cemaatin kültür, tarih, edebiyat, sanat, güncel gelişmelere orada (aynı zamanda burada) yaşayan müslümanların penceresinden bir yorum ortaya koyabilmek için çıkardıkları bir dergicik. (Sanırım 5 yıllık bir mazisi var) 
Yukarıdaki ufak alıntılar da bu Islam Hoy un 31. sayısından ve Sarah Ojembarrena'ya ait. A. Tarkovsky'nin Sinema Enstitüsü'nde çektiği mezuniyet filmi Silindir ve Keman filmine bir dokunuş. 'Sınıfsız' bir toplumun iki ferdi Sasha (kemancı çocuk) ile Sergei'nin (silindir kullanan işçi) birbiriyle 'karşılaşmalarını' konu alan yaklaşık 45 dakikalık içsel, işitsel ve pek tabi görsel bir soluk. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder